Jak si nenechat přerůst vztah s klientem přes hlavu? Jak poznám, že má služba už klientovi neprospívá? Je lepší být „přítel“ nebo „autorita“? Jak poznám, že je klient na službě závislý? A co mám dělat, aby se tak nestalo?
Kurz se zabývá závislostí u klientů sociálních služeb především na samotných pracovnících, ale i naopak. Umožňuje osvojit si schopnosti a dovednosti práce se vztahem při případové práci s klientem. Dále se věnuje praktickým možnostem prevence vzniku závislosti a tématem dobře nastavených hranic v pomáhajícím procesu.
Při realizaci kurzu je kladen důraz na praktické nácviky s krátkým teoretickým zarámováním tématu. Lektorka zdůrazňuje interaktivní způsoby práce, diskusi, vysvětlování na konkrétních kazuistikách klientů, modelování praktických situací a sdílení zkušeností účastníků.
Stručný obsah kurzu:
Teoretický rámec
Motivace klientů
Projevy závislosti
Nastavení hranic
Pomoc versus kontrola
Zplnomocňování klienta