Seminář nabízí nástroje profesionální komunikace pracovníka sociálních služeb, které potřebuje, aby byl schopen řešit konfliktní a jinak náročné situace při komunikaci s klientem.
Konflikty a emoce bývají častou příčinou menší efektivity poskytované služby daným pracovníkem. Mohou také vést k vnitřní nespokojenosti pracovníka a tím z dlouhodobého pohledu k syndromu vyhoření. Cílem semináře je připravit účastníky co nejlépe zvládat a předcházet komunikačně náročným situacím, se kterými se ve své práci setkávají. Mezi takové situace patří - konflikty, emočně vypjaté situace, manipulativní jednání, apatický či naopak provokativní přístup ze strany klienta. Dalším z cílů semináře je vybavit pracovníky takovými nástroji komunikace, aby si uměli v takto náročných situacích poradit, věděli jak nejlépe zamezit vzniku konfliktu a své jednání uměli řídit uvědoměle. Součástí semináře je také praktický nácvik v modelové situaci.
Stručný obsah kurzu:
Manipulace, typy manipulátorů
Manipulační strategie, taktiky
Způsoby obrany proti manipulaci
Konfliktní, problémové a agresivní chování
Eskalace napětí a strategie při řešení konfliktních situací
Asertivní přístup v konfliktních situacích