Problematika komunikace veřejná správa – úřady – versus ostatní pomáhající subjekty je málo řešená otázka v poskytování kvalitních služeb a poradenství.
Kurz pomůže zkvalitnit komunikaci mezi poskytovateli sociálních služeb a úřady. Účastníci se seznámí s kompetencemi, povinnostmi i možnostmi na obou stranách. Běžný přístup široké populace k veřejné správě je provázen obavami a někdy oprávněnou nechutí ke komunikaci s „úředníkem“. I profesionálové z neziskových organizací mají mnoho špatných zkušeností s úřednickou arogancí, chladem a neochotou. Správný styl komunikace a objasnění kompetencí na obou stranách jsou cestou ze vzájemného nepochopení a naopak cestou ke kvalitní pomoci jedinci, skupině, či komunitě, což je a bude společným cílem obou zainteresovaných stran.
Stručný obsah kurzu:
Veřejná správa a její fungování
Sociální odbory
Klient versus úřad
Typologie úředníka